Zacieśnianie więzi

W ramach lepszego zapoznania się ze sobą realizujemy comiesięczny projekt losowania osób, do których można napisać op. i dostać dzięki temu +3 pkt. do każdej z umiejętności (+1 pkt. do mocy).
Link do osób, które zostały wylosowane znajduje się tutaj. :)

Stanowiska

Stanowiska wybierasz właśnie z tej zakładki. Można mieć max. 2 stanowiska. W nawiasach podana jest liczba wilków które mogą pełnić dane stanowisko.

Kolory:
pomarańczowy: dla szczeniaków
zielony: od levelu 0
różowy: od levelu 1-3
fioletowy: od levelu 4-5
niebieski: od levelu 6-10
czerwony: zajęte

Ochrona
Obrońca/czyni Alf (1) [od levelu 3]: Dante
Obrońca/czyni Bet (1) [od levelu 2]: -

Szczenięta
Maluchy: -
Uczniowie: Aokigahara, Gaja
Opiekunowie młodych (2) [od levelu 3]: Navri

Nauczyciele
Nauczyciel Obrony (1) [od levelu 6]: Navri
Nauczyciel Sztuk Walki (1) [od levelu 6]:
Nauczyciel Polowań (1) [od levelu 6]: Yuki
Nauczyciel Magii (1) [od levelu 6]:
Nauczyciel Tworzenia Eliksirów (1) [od levelu 6]: Asgrim
Nauczyciel Logiki (1) [od levelu 6]:
Nauczyciel Sztuk Kreatywnych (1) [od levelu 6]:
Nauczyciel Wilczej Historii (1) [od levelu 6]: Kai

Wojsko i ochrona
Dowódca wojska (1) [od levelu 8]:
Wojownicy (10) [do levelu 0]: Valkoinen
Patrol naziemny (4) [od levelu 1]: Torance
Patrol nadziemny (3) [od levelu 1]: Lind
Szpiedzy (2) [od levelu 3]: Leah
Strażnicy terenów (5) [od levelu 0]: Magnus
Mordercy (2) [od levelu 5]: Yuki

Polowania
Przywódca polowań (1) [od levelu 5]:
Atakujący (5) [od levelu 0]: Bona
Goniący (6) [od levelu 0]: Torance, Magnus
Zabijający (5) [od levelu 0]: Cess, Valkoinen

Byt wilków
Lekarze (1) [od levelu 7]:
Pielęgniarze/rki (2) [od levelu 1]:
Zielarze (2) [od levelu 2]:
Szaman (1) [od levelu 8]:
Wyrocznia (1) [od levelu 6]: Kai
Czarodzieje (1) [od levelu 6]:

Rozrywkowe
Tancerze (3) [od levelu 0]: Joel
Piosenkarze (2) [od levelu 3]:
Muzyk (4) [od levelu 1]: Joel
DJ (1) [od levelu 2]:
Malarz (2) [od levelu 3]: 
Pisarz/poeta (1) [od levelu 5]:
Satyryk (1) [od levelu 2]:

Inne
Posłaniec (1) [od levelu 3]:
Sędzia (1) [od levelu 10]: Suzanna
Detektyw (1) [od levelu 4]:
Bibliotekarze (1) [od levelu 2]:
Podróżnik (1) [od levelu 5]: Leah
Poszukiwacz (1) [od levelu 4]:


Co kto robi na danym stanowisku?
Ochrona:
Obrońca Alf/Bet: Bronią Alfy lub Bety w razie niebezpieczeństwa, często towarzyszą im podczas ważniejszych okazji czy wyprawach poza tereny watahy.

Szczenięta:
Maluch: Szczenięta, które mają poniżej ośmiu miesięcy. Zajmuje się nimi rodzic lub opiekun młodych.
Uczeń: Szczenięta, które podjęły naukę w wilczej szkole. Mają powyżej ośmiu miesięcy. Każdy wilczek na tym stanowisku powinien zapoznać się z "programem nauczania", który pojawił się w tej zakładce.
Opiekun młodych: Rodzice podczas pełnienia obowiązkowych funkcji w watasze mogą skorzystać z pomocnych łap opiekuna młodych. Mogą zostawić u niego malucha poniżej dziesiątego miesiąca życia na kilka godzin dziennie.
Nauczyciel: Naucza swoich uczniów, jak radzić sobie jako wilk magiczny jak i ten "zwyczajny". Wilk może wybrać jeden z kierunków nauczania, czyli: obrona, sztuki walki, polowanie, magia, tworzenie eliksirów, logika, sztuki kreatywne czy wilcza historia. Prócz wysokiego levelu trzeba mieć również umiejętności w danej dziedzinie. Mając wysoką średnią za szczeniaka z danego przedmiotu można trafić na tę funkcję od razu. Szczegóły odnośnie nauczania można znaleźć tutaj.


Wojsko i ochrona
Dowódca wojowników: Najlepiej wyszkolony wilk w całej watasze. Biegle posługuje się wieloma sztukami walki, potrafi obsługiwać wiele broni, jego umiejętność samoobrony i rzucania zaklęć jest na wysokim poziomie. Przeprowadza treningi (więcej o nich tutaj), na których to nie tylko czuwa nad wytrzymałością podopiecznych, ale i również szkoli nowicjuszy. W razie wojny to właśnie on opracowuje strategię i panuje nad wojskiem.
Wojownik: Jest to wilk, który po odbyciu szkolenia pod okiem dowódcy wojowników jest w stanie płynnie walczyć. Zyskuje większą siłę, szybkość, wytrzymałość i skoczność dzięki treningom (oczywiście pod warunkiem, że pisze się o nich op.) oraz wchodzi w skład uzbrojonych oddziałów w razie bitwy.
Patrol naziemny: Patroluje terytoria i kontroluje, czy na tereny nie wtargnął żaden wróg. W razie przybycia posłańca lub nowego wilka z obcej watahy to właśnie oni mają obowiązek odprowadzić takowego do Alfy na przesłuchanie powodu przybycia w okolice WMW. Tylko dla wilków bez skrzydeł czy żywiołu powietrza.
Patrol nadziemny: Pełni tą samą funkcję, co patrol naziemny, jednakże w jego skład wchodzą tylko wilki ze skrzydłami lub żywiołem powietrza.
Szpieg: Mogą na zlecenie dowódcy watahy, wojowników lub za opłatą od dowolnego wilka (szczegóły tutaj) szpiegować dowolnie wybranego wilka. Mają możliwość dowolnego wychodzić poza tereny watahy. Ponadto są doskonale rozeznani w terenie, mają niezwykle wyczulony węch, wzrok i słuch, doskonałą pamięć oraz poruszają się bezszelestnie. Potrafią przebywać długie dystanse bez odrobiny zmęczenia.
Strażnik terenów: Pilnują tereny watahy. Do ich obowiązków należy rozstrzyganie ewentualnych bójek, sporów czy odpowiadanie na pytania nowych członków. Niekiedy przypada im oprowadzanie nowicjuszy po terytoriach. W razie przybycia wroga muszą prędko poinformować o tym patrol, gdyż jego członkowie poruszają się znacznie sprawniej i prędzej ustalą, gdzie znajduje się obecnie Alfa.
Morderca: Mogą na zlecenie dowódcy watahy, wojowników lub za opłatą od dowolnego wilka (szczegóły tutaj) zabić dowolnie wybranego wilka (oczywiście za zgodą właściciela, no chyba, że jest to NPC, czyli non-player character, co znaczy, iż jest to postać dodatkowa, która nie należy do nikogo). Mają możliwość dowolnego wychodzić poza tereny watahy. Są to wilki posiadające nieprzeciętny spryt i sprawność fizyczną. Muszą się wyróżniać trzeźwością umysłu w każdej sytuacji oraz umiejętnością walki i zabicia wilka, którego się zna lub nie. W razie, gdyby cel znajdował się gdzieś daleko, muszą poprosić o pomoc szpiegów, by ci odnaleźli danego wilka (co się wiąże z ewentualną większą opłatą).

Myśliwi
Przywódca polowań: Opracowuje ewentualną strategię działania i pilnuje, aby polowanie prawidłowo przebiegło. Zazwyczaj nie atakuje, tylko biegnie przy pozostałych wilkach i instruuje je, co mają robić w razie nieprzewidzianych sytuacji. Kiedy zespół jest niepełny, jest zmuszony przejąć funkcje stanowiska np. atakującego.
Atakujący: Wyrusza jako drugi w kolejności. Atakuje ofiarę tak, aby ją poranić i osłabić. Musi wyróżniać się zwinnością i skocznością.
Goniący: Wyrusza jako pierwszy w kolejności. Zagania ofiarę wśród zabijających, do ewentualnej do pułapki lub męczy ją aż do upadku. Musi wyróżniać się szybkością i wytrzymałością.
Zabijający: Wyrusza jako trzeci w kolejności. Wykonuje ostatni, zabójczy cios na zwierzę. Musi wyróżniać się inteligencją i siłą.

Byt wilków
Lekarz: Dogląda chorych: wykonuje leki, operacje, w przypadku lżejszych chorób wystawia recepty, z którymi w razie braków w zapasach należy się udać do zielarza, czarodzieja lub szamana. Przyjmuje w wilczym szpitalu, w którym bywa znacznie częściej, niż pielęgniarze. Nim stanie się lekarzem, należy przez min. miesiąc pobyć pielęgniarzem.
Pielęgniarz: Służą pomocą lekarzom np. w wykonywanych operacjach, opiekują się poszkodowanymi oraz mogą wystawiać recepty na np. kaszel. Nie mają jednak tylko takich samych uprawnień, przez co leczą tylko w uzasadnionych wypadkach.
Zielarz: Zna się na różnorakich ziołach. Zbiera te o działaniu leczniczym lub magicznym i dostarcza szamanowi lub czarodziejowi. To właśnie im przypada kolekcjonowanie wszystkich roślin w razie awaryjnych przypadków. Nawet w złą pogodę powinien wybrać się na poszukiwania nowych zapasów, jeżeli sytuacja jest kryzysowa.
Szaman: Zna się na ziołach, wszelakich wywarach, czarach i zaklęciach. Do jego zajęć należy nie tylko robienie leków, ale i również niektórych eliksirów bazowanych na suszkach. Potrafi posługiwać się czarami różnego pokroju. Niekiedy potrafi przewidywać poszczególne zdarzenia za pomocą suszonych ziół lub wizji. Specjalizuje się w odczynianiu uroków niemagicznych. Nim stanie się szamanem, należy przez min. miesiąc pobyć zielarzem.
Wyrocznia: Zazwyczaj umie przewidzieć przyszłość (którą i tak można zmienić), przez co jest doradcą innych wilków. Zna wiele przepowiedni, czytuje wiele ksiąg oraz legend, zawsze służy poradą w razie problemów innych wilków.
Czarodziej: Jest potężny pod względem umiejętności magicznych. Zna wiele ksiąg na pamięć, legend, uroków czy innego tego rodzaju rzeczy. Wytwarza eliksiry tworzone nie tylko za pomocą wyjątkowych roślin, a także wpuszcza w nie magię, by działały tak, jak należy. Specjalizuje się w odczynianiu klątw magicznych.

Rozrywkowe
Tancerz: Wraz z pozostałymi wilkami z tej funkcji tworzą układ taneczny, który następnie prezentują na dowolnych wydarzeniach rozrywkowych w watasze. robią występy taneczne na różnych uroczystościach dla innych wilków. Więcej o zespole "Brunatne Lilie": klik.
Piosenkarz: Śpiewają piosenki (mogą je komponować samodzielnie, prosić o napisanie ich przez poetę lub zwyczajnie przedstawiać własne wykonanie coveru) na różnych uroczystościach dla innych wilków. Więcej o koncertach i zespole działającym w watasze można dowiedzieć się tutaj.
Muzyk: Pomaga w realizowaniu muzyki piosenkarzowi lub wykonuje ją samodzielnie. Może nim zostać wilk posiadający umiejętność grania na perkusji, gitary czy innym instrumencie. Jest jeden haczyk: wataha nie posiada żadnych, z tego też powodu należy je sobie wyczarować, poprosić o to kogoś lub zakupić w Mieście (ale kto chce mieć pianino w jaskini i za każdym razem taszczyć to w inne miejsce, w którym odbywa się impreza?).
DJ: Działają samodzielnie lub współpracując z "Brunatnymi Liliami". Remiksują piosenki w wolnym czasie i biorą udział w impreza, na których mogą je puszczać, aby wilki się dobrze bawiły. Więcej o organizowaniu przyjęć możesz dowiedzieć się stąd.
Malarz: Maluje obrazy na zamówienie do np. jaskiń wilków (więcej: klik). Może również malować "po swojemu" i później próbować sprzedać za dowolną cenę, ale nie ma gwarancji, że ktokolwiek zechce dzieło zakupić.
Pisarz/poeta: Można u niego zamówić napisanie książki na określony temat, która później znajdzie się w bibliotece (gdyż w tej jak doskonale wiadomo nie ma wszystkiego). Więcej na temat procesie pisania czy zamawiania możesz dowiedzieć się stąd.
Satyryk: Inaczej komik. Opowiada najlepsze żarty i śmieszne historie, a czasem wystawia całe przedstawienia za pomocą widowni. Na przyjęciach może przedstawiać wyniki swojej twórczości przed innymi wilkami, by rozbawić je do łez.

Inne
Posłaniec: Musi wyróżniać się dużą wytrzymałością i szybkością, gdyż w jego interesie leży szybkie przeniesienie ważnych wiadomości z watahy do watahy. Spóźnienie o choćby chwilę może grozić zniszczeniem stada... Zatrudnić go może również losowy wilk do przeniesienia mniej istotnych informacji, a więcej dowiedzieć się na ten temat można tutaj.
Sędzia: Publicznie, przy zebraniu się całej watahy prowadzi rozprawy, usiłując rozstrzygnąć największe spory w watasze.
Detektyw: Rozwiązuje zagadki dotyczące np. morderstwa w watasze. Więcej informacji na temat jego pracy możecie odnaleźć tutaj.
Bibliotekarz: zajmuje się wszystkimi książkami w bibliotece w watasze oraz wypożycza je innym wilkom.
Podróżnik: Wychodzi za tereny watahy i poszukuje nowych terenów, na których może się osiedlić wataha. Często naraża się na duże niebezpieczeństwo przez podróż w nieznane dotąd tereny, których wilki do tej pory wolały unikać. Za każde odkryte miejsce (trzeba również je opisać!) należy się podróżnikowi +3 pkt. do każdej umiejętności.
Poszukiwacz: Poszukuje całkowicie nowych rzadkich przedmiotów, roślin i tym podobnych. Każdy musi sam wypróbować jego działanie oraz ustalić miejsce pojawiania się, niekiedy narażając się na to zdrowiem i życiem. Za każdy odkryty przedmiot (trzeba również je opisać!) należy się poszukiwaczowi +3 pkt. do każdej umiejętności.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz